Man får inte leva om sitt liv, det är det som är själva grejen.

Jag har läst mycket om den här serien, som är baserad på Jonas Gardells romaner, Torka aldrig tårar utan handskar. De stod massa i olika tidningar och Jonas Gardells Facebook uppdaterades flitigt med tack för respons.

Så igår tog jag tag i saken och tänkte att jag skulle titta på denna serie. En serie i 3 timslånga avsnitt på svt-play. Och Herregud säger jag bara. Jag tittade på alla avsnitt i sträck, på min lilla iPhone.

Tror jag aldrig har blivit så berörd och aldrig sett någonting så vackert men samtidigt så sorgligt. Jag växlade mellan att skratta och gråta hejdlöst under alla tre avsnitt. Men mest av allt rullade tårarna. Jag blev kär i varenda karaktär och alla var så underbara, det kändes som om man kände dessa personer.

Jonas Gardell är inte som någon annan. Och han har ett sådan språk och fångar verkligen hur det var på den här tiden.

Han bar gäst imorse på Efter tio och jag tycker bara om honom mer och mer. Önskar att jag kunde träffa den här genuina personen och prata om livet. Han kan nog ge en massa livspepp.

Så imorgon ska jag beställa den första boken av tre i denna roman. Kärleken. Och jag är säker på att den är mins lika underbar som serien.

All borde titta på denna, alla. Den finns på svtplay.

Torka aldrig tårar utan handskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0